Friday, May 9, 2014

Final preparations for HCR

Some of you might know that I will be attending the HCR half marathon tomorrow. Gosh have I been waiting for it all year and now it's just around the corner. The past few days have been rainy as damn and I really hope tomorrow will be different. As I sort of injured my leg a few weeks ago I haven't been  running much and now the legs are put to the test. When I still had a proper routine going I did one longer run (10+km) one more quick-paced run 7-9km and some interval training a week and it was going well. You have any running goals of your own?
Today I met up with my friend K and we went to pick up our shirts, numbers and other stuff. We were also exploring the shoe department and found new running shoes. I've had mine for quite a while so it was time for an update. When it comes to running shoes I only trust Asics. When we got outside the weather had gotten really ugly (too much rain). It's May and it feels like October. 

We had all our gear so it was time to get some fuel. We headed to Vapiano to get some good old pasta and cokes. The place was packed as they had made some good pasta deals with the runners. Back home I really needed to relax so I warmed up the sauna and did a bit of some stretching. Now I've got Tiger balm burning nicely on my legs and hoping it will help me get through it. All the gear is checked and ready to go and now I just gotta update my playlist for the run a bit and hope that everything goes well. Good luck to all you running with me! Who else is going?

Jotkut saattavat tietää että olen osallistumassa HCR-puolimaratoniin huomenna. Hitsi että olen odottanut tätä koko vuoden ja nyt H-hetkeen ei ole paljonkaan aikaa. Viime päivät ovat olleet todella sateisia ja toivon todella että huomenna saadaan aurinkoa. Jalassani on ollut rasitusvammantapaista kipua säären ulkosyrjässä joten viime viikot ovat olleet paussia rakkaasta juoksuharrastuksesta. Huomenna jalkoja siis koetellaan toden teolla. Kun minulla vielä oli hyvä treeniputki päällä kuului siihen yleensä yksi pidempi lenkki (10+km) yksi nopeatempoisempi 7-9km lenkki ja intervallitreeniä. Onko teillä mitään juoksutavoitteita?

Tänään tapasin ystäväni K:n ja kävimme noutamassa numerot, paidat ym. kisahallilta. Porukkaa siellä oli melkoisesti sihen aikaan. Eksyimme myös kenkäosastolle ja molemmille tarttui uudet popot matkaan. Omani ovat olleet käytössä jo reilun vuoden joten alkaa olla aika vaihtaa uusiin. Juoksukengissä luottotossut löytyvät Asicsilta. Sää oli muuttunut varsinaiseksi koiranilmaksi kun pääsimme ulos, on toukokuu mutta tuntuu lokakuulta.

Kaikki varusteet olivat kasassa joten seuraavaksi oli tankkauksen aika. Suuntasimme Vapianoon kunnon pastalle ja kokikselle. Paikka oli täynnä sillä heillä oli melko hyvä diili tehty juoksijoiden kanssa. Kotona oli pakko saada rentoutua joten pistin saunan päälle ja suoritin hieman venyttelyjä. Nyt on Tiikerisalvat jaloissa polttamassa ja toivottavasti se auttaa suorituksessa huomenna. Varusteet on tarkistettu ja nyt täytyy vain päivittää soittolista juoksuun ja toivoa että kaikki menee hyvin. Ja vettä pitää vielä jonkun verran tankata. Tsemppiä kaikille kanssajuoksijoille! Keitä on lähdössä mukaan?



Don't the new shoes look nice?


Friends recommended these long socks



Fuel ready

Miracle worker

No comments :

Post a Comment