Monday, March 17, 2014

Inspiration: new hair

Spring was just around the corner but it chilled down a bit and it still is winter. Up here in the far north winters are cold and long and it feels like people just wanna stay in, be comfy and wait til the winter is over. That's kinda the situation with my hair. Since I keep it long it doesn't need high maintenance every few weeks like short hair, but I still like to keep it neat and nice. The color has stayed on pretty well and it's been a mild winter and I haven't really had time to figure out what I'd want to do with my hair. The last time I got my hair dyed it went too dark, but that just usually tends to be my problem since I've always had dark brown eyes and hair too. I was actually born with super thick and long hair to my mother's surprise, not the usual baby hair. I've had my fair shares of being a redhead, blonde, black hair, highlights you name it. In the recent years I've stuck with my natural color brunette and not changed the cut too much, except adding layers cause my hair is naturally a bit curly then it moves nicely. Now would be the time to do something about it since spring is coming and quite a few events next month so  I need a change. This is what I was thinking.

Kevät oli nurkan takana mutta sitten pakastui ja edelleen on talvi. Kuten tiedätte täällä pohjolassa talvet ovat kylmiä ja pitkiä ja tuntuu siltä että ihmiset viihtyvät sisällä, ovat mukavasti ja odottavat että talvi menee ohi. Hiukseni ovat vähän samassa tilanteessa. Pidän sitä pitkänä eikä se vaadi viikosta toiseen jatkuvia kampaamokäyntejä, mutta haluan silti pitää sen siistinä. Talvi on ollut lämmin ja väri pysynyt hyvin joten en ole jaksanut edes ajatella kampaajalla käyntiä, joten nyt olisi korkea aika. Viimeksi hiuksistani tuli liian tummat, mutta se kai tuppaa olemaan ongelmani kun pigmentti on sen verran tumma. Minulla on ollut aina tummat ruskeat silmät ja tumma tukka. Synnyin erittäin paksun ja tumman tukan kanssa jota myös äiti ihmetteli, ei siis mikään vauvatukka. Kaikkea on tullut kokeiltua; punapää, blondi, mustat hiukset, raidat ja vaikka mitä. Viime vuosina olen kuitenkin pitäytynyt oman värini brunetten sävyissä enkä muutellut liikaa, muuta kuin lisää kerroksia koska hiukseni ovat hieman luonnonkiharat ja taipuvat siten nätisti ja liikkuvat. Nyt olisi aika tehdä jotain koska kevät on tulossa ja enis kuussa on aika paljon tapahtumia joten muutos on hyväksi. Tällaista ajattelin.





I'm especially into getting a bit lighter color, still brunette but maybe with some lighter highlights, like Giselle or Jessica Alba, their hair length and color are perfect. What's your favorite? I really liked what the hair stylist in Nice did to my hair last spring as I was prepared for a disaster explaining what I want to get done with my hair in French. But by learning a few important words everything turned out quite well. So soon hopefully towards a fresh, spring look. In the mean time I can just keep looking for the perfect look.

Pidän erityisesti hieman vaaleammasta väristä, mutta ehkä vaaleiden raitojen kanssa, kuten Gisellellä tai Jessica Alballa. Heidän värinsä ja pituutensa ovat täydellisiä. Mikä on sinun suosikkisi? Pidin todella paljon siitä mitä Nizzan hiussalongissa saatiin aikaan viime keväänä. Olin valmistautunut katastrofiin sillä jouduin selittämään kaiken ranskaksi, mutta opettelemalla muutaman avainsanan kaikki kääntyi parhain päin. Joten toivottavasti pian kohti raikasta kevätlookia. Sillä aikaa jatkan täydellisen lookin etsimistä. 




No comments :

Post a Comment