Wednesday, February 12, 2014

Kysymyksiä ja vastauksia

Olen siis saanut kysymyksiä johon on toivottu vastauksia, ajattelin nyt toteuttaa tämän. I've received a bunch of questions in Finnish so I'm going to answer them in Finnish only. If you have any further questions or comments don't hesitate to ask! :)

1. Mistä haaveilet ja unelmoit? Missä näet itsesi 5 vuoden päästä?

Lähiajan haaveina ovat koulusta valmistuminen ja oman uran luominen sen jälkeen. Haluan myös jossain vaiheessa asettua aloilleni ja perustaa perheen, mutta sitä ennen matkustella lisää ja nauttia elämästä. Tätä se toivon mukaan tulee olemaan noin 5 vuoden päästä, naimisiinmenoa ja perhettä, joka taas opettaa elämässä uusia asioita. Olen myös haaveillut oman yrityksen perustamisesta kun yrittäjyys on minulla verissä. 

2. Kuvitteletko joskus erilaista elämää? Mietitkö mitä olisi ollut syntyä toiseen perheeseen, toiseen kaupunkiin, olla äiti, olla valinnut toinen ala? Kenties jolkain toisella vuosikymmenellä tms.

Kyllä näitä asioita välillä miettii. Koska olen suuri elokuvien ystävä saatan joskus elokuvaa/tv-sarjaa katsoessani miettiä millaista elämä olisi siinä ajassa tai paikassa. Vaikka pidän itsenäisyydestäni mietin millaista esimerkiksi 50-luvun naisilla todellisuudessa oli. Äitiyttä olen miettinyt, mutta en koe sitä elämässäni vielä ajankohtaiseksi, sillä haluan panostaa siihen yhtä lailla kuin muuhunkin elämässä ja tällä hetkellä en koe että pystyisin tekemään niin.

3. Tykkäätkö lapsista?

Tykkään lapsista todella paljon. Minusta tuli kummitäti reilu vuosi sitten ja jumaloin pikkuprinsessaani. Hänen kanssaan on hyvä totutella siihen että sitten joskus tulevaisuudessa on oma pienokainen jota saa hemmotella ;)  (toivottavasti myös prinsessa). Suvussani on kaksosia joten olen joskus ajatellut että saisinpa itse kaksoset. 

4. Mikä on lempi vaatemerkkien top 3?

1. Esprit
2. Armani
3. Mango

Ja moni muu, yritin olla miettimättä turhan kauaa! :D

5. Suunnittelitko koskaan ryhtyväsi opiskelemaan jotain muuta alaa? Mitä?

Olen kyllä miettinyt asiaa. Rahoitusalan lisäksi minua ovat kiinnostaneet oikeustiede ja lukioaikoina historia. Pienenä puhuimme naapurintytön kanssa että alamme eläinlääkäreiksi, mutta molemmat päätyivät kauppakorkeakouluihin. Myös muoti ja kauneus on kiinnostanut minua aina, ja tietenkin oman yrityksen perustaminen on käynyt mielessä. Olen aina halunnut lähteä töihin/opiskelemaan johonkin suurkaupunkiin kuten New Yorkiin, Los Angelesiin, Pariisiin tai Lontooseen, kenties, tulevaisuus on avoin. 

6. Oletko ollut aina hyvä koulussa?

En ole koskaan ollut huippuhyvä koulussa, mutta saanut kuitenkin hyviä arvosanoja. Kielipäästäni olen ylpeä, olen äidinkielien suomen ja ruotsin lisäksi opiskellut englantia, latinaa, ranskaa ja espanjaa. Englanti on aina ollut lempiaineeni ja siksi se varmaan onkin kehittynyt niin hyvin. Osaan myös jonkun verran saksaa vaikka en sitä ole opiskellutkaan. 

7. Mitkä on tärkeimmät elämänohjeet mitä olet saanut?

Älä välitä liikaa siitä mitä muut ajattelevat, ole rehellinen ja tunnollinen. 

8. Oletko koskaan seurustellut vakavasti?

Olen pienestä pitäen ollut perheyrityksessä töissä ja harrastanut paljon kaikenlaista. Myös koulu on vienyt paljon aikaa (matkustelu junalla Helsinkiin kouluun päivittäin) ja olen halunnut keskittyä näihin joten en ole löytänyt aikaa sen vakavammille seurustelusuhteille. Jos oikea ihminen sattuisi eteen olisin kyllä valmis yrittämään vakavampaakin suhdetta, olisi kiva löytää se oma kulta. Pärjään kuitenkin hyvin omillani ja olen tyytyväinen elämääni. Perheyrityksen myötä olen viettänyt myös paljon aikaa perheeni kanssa ja puhun äidin kanssa puhelimessa lähes päivittäin. Voin kertoa hänelle kaikesta. 

9. Mitkä asiat tekee sinut onnelliseksi?

Perhe, ystävät, treenaaminen, vaikeissa asioissa onnistuminen. 

10. Ketä ihailet? Miksi?

Ihailen eniten äitiäni, hän on ollut minulle uskomaton roolimalli. Isä sitten taas on ollut esikuvana business-puolella. Jos puhutaan ulkopuolisista "idoleista" sanoisin Jennifer Lopez, hän on uskomaton moniosaaja, menestynyt, vahva nainen ja tietenkin uskomattoman kaunis! :)  

11. Kuka on suosikki designerisi entä huonekkalumerkki?

Rakastan Chanelia ja Louis Vuittonia, myös Gucci on tullut tutummaksi viime vuosien aikana. Haluaisin ostaa kotimaista designia, mutta en ole pahemmin löytänyt suosikkeja. Karl Lagerfeld on siis uskomaton suunnittelija, vaikka hänen ajattelutavastaan en aina kyllä pidä, jos lähinnä siis tarkoitit itse designeria etkä design merkkejä? :) Myös Christian Louboutin designerina kuuluu suosikkeihini.

Huonekalupuolella olen aina haaveillut Natuzzin valkoisesta nahkasohvasta, italialaista designia. Pidän paljon myös Artekista. Itselläni on paljon Iskun huonekaluja. 


12. Lempiravintolasi?

Tämä on kyllä vaikea kysymys johon ei löydy yhtä selkeää vastausta. Monacossa yksi lempipaikoistani on Café de Paris, siellä voi nauttia kunnon illallista tai istuskella terassilla ja seurata ohimeneviä ihmisiä. Pidän tutuista paikoista mutta kokeilen myös mielelläni uutta. Esimerkiksi Teatteri, Kämp, Kappeli, Strindberg ja Namu ovat kivoja Helsingissä, sekä Farang, Gaijin ja Boulevard Social. Seuraavana odotan pääseväni kokeilemaan Tomi Björckin uutta ravintola Brondaa. Kesäpaikoista suosikkeihini kuuluu NJK, sieltä on upeat näkymät Helsinkiin. Tämä tosiaan on vaikea kysymys mutta tässä siis muutama suosikeistani. 


Jos teille tulee lisää kysymyksiä tai kommentteja otan niitä mielelläni vastaan! :) 




No comments :

Post a Comment